Квартет-а-тет
12+

на музику Ада Мааса
балет на 1 дію

0:25
25 хв
лібрето, хореографія, постановка
заслужений діяч мистецтв України
сценографія
заслужений діяч мистецтв України
сценографія
асистенти хореографа
художник світла
звукорежисер
заслужений діяч мистецтв України

Диригент і музичний педагог Ад Маас донедавна жив у нідерландському місті Ейндховен й утворив там насичене музичне життя з неабиякими регулярними фестивалями та потужними проектами. Ейндховенський «Парктеатр» замовив театру «Київ Модерн-балет» виставу - Ад Маас спеціально для цього написав драйвову річ: квартет для чотирьох віолончелей. Коли переглядаєш виставу «Квартет-а-тет», котру танцюють двоє дівчат та двоє юнаків, постійно тримаєш в умі, що корпус віолончелі за формою - один в один людське тіло, й голоси такі самі. А ці четверо на сцені намагаються щось сказати й обривають одне одного на півслові, навіть заліплюють рота плівкою.

Одну частину їхнього життя зі складними стосунками ми бачимо як вона є, а друга виглядає як дивовижна, загадкова, навіть чарівно-фантастична - через те, що відбувається за напівпрозорою завісою. Четверо людей дуже швидко опиняються то тут, де панує сучасна хореографія, то там, де вмить утворюється театр тіней з його силуетними метаморфозами. Намагаються звідти втиснутись сюди. В будь-який спосіб подолати цю легку тканину, але так, щоб вона залишилась там де є.

За співпадінням, прем'єра вистави відбулася саме тоді, коли у Києві один за одним гастролювали декілька видатних театрів тіней з різних країн. Раду Поклітару подивився й заключив: «Зі світловим обладнанням вони працюють спритніше за нас, проте ми набагато краще за них рухаємось».

Прем'єра вистави відбулася 24 та 26 червня 2010 року.

 

Детально про виставу
Купити квиток

Вгору по річці
12+

за мотивами оповідання Ф.С. Фіцджеральда «Загадкова історія Бенджаміна Баттона», на музику Олександра Родіна
балет на 1 дію

0:27
27 хв
лібрето, хореографія, постановка
заслужений діяч мистецтв України
художник
художник костюмів
художник світла
звукорежисер
заслужений діяч мистецтв України

Йти проти течії, та ще й з дитинства, буває настільки важко, що в якийсь момент хочеться купити собі нове життя. Так і зробив головний герой цієї вистави, який народився 70-річним бородатим дідом і живе назад - по-старечому розумний, із зашкарублим тілом, і одночасно по-дитячому безпорадний у всьому, що стосується взаємодії з людьми.

Дуже непросте завдання для артиста - за 27 хвилин показати послідовну трансформацію людини від глибокої старості до дитинства. На відміну від першоджерела - розповіді Скотта Фітцджеральда «Загадкова історія Бенджаміна Баттона» - у постановці Раду Поклітару замість 4-х поколінь Баттонів-чоловіків більше дії віддано жінкам. Дружина головного героя, дочка (доросла і маленька), коханка (дует з якою - одне з найкрасивіших місць вистави) і онука - цілий жіночий світ, поруч із яким життєвий виклик і самотність центрального персонажа проступають ще гостріше.

Ось вже правда, «блаженний, хто змолоду був молодий»: за стражданнями героя спостерігає Людина в чорному - чоловік, якого немає в оповіданні Фіцджеральда. Це хтось, хто тримає в руках шанс героя переграти все наново. Ця містична фігура в довгому плащі, здається, не має віку ані людського, ані історичного (по одягу інших легко впізнається час розквіту індустріальної епохи), входить на сцену через двері, за якими сліпуче світло, і надає сюжету зовсім іншого масштабу. Герой поцілує Людині в чорному руку і продасть своє життя, щоб прожити його по-іншому.

Та змінити йому не вдасться нічого. Навіть Людина в чорному не має влади над особливим жеребом героя - знову старого, потім зрілого і молодого чоловіка і нарешті знову хлопчика, який з останніх сил кричить в стовпі щільного сценічного диму. Ця вистава - дуже незвичайна розгортка старовинного жанру vanitas, який алегорично представляє марноту суєтних претензій на владу над долею.

Прем'єра вистави відбулася 25, 26 квітня 2017 року

Детально про виставу
Купити квиток