13 жовтня у Києві Раду Поклітару представить свою новинку — балет «Пікова Дама»
Чт, 30 вересня, 16:45

13 жовтня у Києві Раду Поклітару представить свою новинку — балет «Пікова Дама»

Прем’єра «Київ Модерн-балету»  відбудеться на сцені МЦКМ («Жовтневого палацу»). Нині відбуваються репетиції і, як обіцяє керівник театру, відомий хореограф Раду Поклітару, покази вистави відбуватимуться як оффлайн, так і в онлайн-режимі, аби найбільше розширити глядацьку аудиторію. Бо шанувальників творчості балетмейстера дуже багато не лише в нашій країні, а й за кордоном. Вже стало традицією, що кожна нова робота Раду Віталійовича нікого не залишає байдужим. Він вміє дивувати і захоплювати своїм талантом, а тому всі його  прем’єри викликають чималий резонанс у критиків і балетоманів! Нагадаэмо, втілення проєкту «Пікова Дама» стало можливим завдяки фінансовій підтримці Українського культурного фонду та Департаменту культури КМДА.

— Постановка балету — це маленьке життя, яке складається з самих несподіваних моментів, — каже Раду Поклітару. —  Ніколи не знаєш наперед, яким у результаті буде спектакль. І тільки у балетному залі, під час постановочного процесу, ідеї поступово втілюються у життя. Моя «Пікова Дама» з точки зору літератури — це творче і досить вільне переосмислення відомої  повісті Олександра Пушкіна. Музичним тлом балету є дві частини Другої  симфонії Петра Чайковського, які  пронизані українським народним мелосом, і стали основою  першого акту, а Шоста симфонія класика буде  виконана повністю — це другий акт балету.

Вже п’яте ми співпрацюємо разом із художником по костюмах Дмитром Курятою. Для балету він створив два окремих світи — Версаль і Cанкт-Петербург, переосмислюючи історичні костюми епохи «Рококо» та «Ампір». Знаєте, складність роботи з танцювальним  колективом у тому, що окрім стилізації епохи, артистам має бути зручно. Особливо у сучасному танці.

За оформлення сцени та відеоконтент у нас відповідає Ольга Нікітіна, з якою ми робимо вже третій проєкт.  На репетиціях  шукаємо щось цікаве та нове. Я впевнений, що  в українському танцювальному театрі ми  станемо  першими з такими об’єктами «доданої реальності». Нині влаштовуємо навіть окремі технічні репетиції, бо є складні взаємодії артистів з проєкціями...

Мені захотілося розказати історію, яка зазвичай залишається за рамками балетного прочитання. Наприклад, «Пікова Дама» легендарного Ролана Петі, яку він поставив ще  у 1978 році спеціально для гранд-танцівника Михайла  Баришнікова і своєї трупи  Le Ballet de Marseille, його глядач мав прийти до залу зі знанням історії про графиню, яка програлася у паризькому Версалі і отримала за певні послуги секрет трьох карт від графа Сен-Жермена. «Трійка, сімка, туз» — у балеті Р. Петі  не пояснювали, чому саме ця стара Дама володіє цією таємницею... Я вважаю, що глядач не повинен спеціально бути підготовлений і  досконало знати сюжет пушкінської повісті. Версія «Київ Модерн-Балету»  пропонує цілісний творчий «продукт», щоб глядачі не виходили з зали із відчуттям «я чогось не зрозумів з цієї історії»... В основному всі головні герої балету перейшли з повісті О.Пушкіна та однойменної опери П.Чайковського. Але у нас будуть й нові персонажі. Не розкриваючи інтригу, скажу лише, що деякі герої стали більшими у порівнянні з першоджерелом...

Партію Германа  репетирує Владислав Детюченко, молодий артист балету, який  запам’ятався глядачам  роллю Хоми у балеті «Вій». Влад чудовий танцівник і хореограф. Його стиль абсолютно відрізняється від мого, він більш радикальний, більш сучасний, більш західний...Партію Лізи буде виконувати Катерина Кузнецова, яка відрізняється незвичайною природною органікою, неймовірною координацією та вмінням передавати режисерський задум максимально точно, через переживання образу на сцені. Партію графині виконає Олена Салтикова. Ця балерина має  дуже хорошу класичну підготовку. Саме це її відрізняє від інших артисток нашого театру, які є солістами високого рівня у сучасному танці, але не мають балетного диплома. Салтикова зробила неймовірний ривок в області сучасного танцю й стала багатогранною й багатосторонньою акторкою. Образ Сен-Жермена — дивовижної, загадкової й містичної фігури я доручив Артему Шошину, артисту, який виконав всі провідні партії у нашому репертуарі, і який, так само як і Владислав Детюченко, є хореографом, але неокласичного напряму... Тому моя хореографія, поєднуючись з індивідуальністю різних талановитих артистів, фарбується у ті відтінки, які є близькими творчій індивідуальності того чи іншого танцівника «Київ Модерн-Балету».

Тож тримаємо кулачки, аби коронавірус і суворий локдаун не поламав творчі плани популярного колективу і з нетерпінням чекаємо на прем’єру.

Тетяна ПОЛІЩУК, «День»
Газета: №125-126, (2021)
Рубрика: Культура