Раду
Поклітару


головний балетмейстер
Академічного театру «Київ Модерн-балет»

хореограф-постановник, заслужений діяч мистецтв України,
лауреат Національної премії України ім. Тараса Шевченка,
лауреат премії «Людина року - 2017», народний артист Молдови,
лауреат міжнародних конкурсів

 


«А давай створимо театр!» Саме ці слова мецената Володимира Філіппова, вимовлені в далекому 2005 році, стали тим зерном, з якого виріс театр «Київ Модерн-балет». Мені було 33 роки, я був вільним художником, досить успішно ставив у різних театрах різні балети... Але - це була пропозиція з категорії тих, від яких не відмовляються!»

Раду Поклітару

заслужений діяч мистецтв України

Народився в Кишиневі, в сім'ї артистів балету.

Закінчив Пермське державне хореографічне училище (1991) і Білоруську державну академію музики за фахом «Балетмейстер» (курс народного артиста СРСР, професора Валентина Єлизар'єва, 1999).

У 1991 - 2001 рр. - працював артистом балету Національного академічного Великого театру опери і балету Республіки Білорусь.

2001 - 2002 рр. - головний балетмейстер Національної опери Молдови.

1999 - 2006 рр. - вільний художник.

-- Театр
«Київ Модерн-балет»

У 2006 за ініціативи та фінансової підтримки українського мецената
В. Філіппова Раду Поклітару створив свій авторський театр - «Київ Модерн-балет»

Детально про театр...

Я щасливий - у мене є свій рідний творчий дім. Я вдячний долі - у мене є сім'я. Моя сім'я - це артисти, завдяки яким мої потаємні думки відчайдушно яскраво і безсоромно талановито доходять до серця глядача, моя сім'я - це люди, які невидимо і абсолютно чесно допомагають у щоденній, щогодинній роботі складного механізму сучасного театру.

«Київ Модерн-балет» сьогодні - яскравий, зухвалий не схожий на жоден інший театр. Він - живий! А як же досконалість?! Мені здається, що вона просто нудна...

Раду Поклітару

заслужений діяч мистецтв України

2012-2013 рр. - художній керівник Київського муніципального академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва.

2014 р. - хореограф церемонії відкриття й закриття «Олімпійських ігор» у Сочі. Для церемонії відкриття поставив міні-балет «Перший бал Наташі Ростової», на збірну музику, у якому взяли участь сучасній колишні зірки Большого театру: Світлана Захарова, Володимир Васільєв, Іван Васільєв, Олександр Пєтухов, Даніла Корсунцев.

2016 р. - отримав найпрестижнішу Національну премію України ім. Тараса Шевченка в галузі музичного мистецтва - за балет-триптих «Перехрестя» (2012), балети: «Лебедине озеро» (2013), «Жінки в ре мінорі» (2014), «Довгий різдвяний обід »(2014).

Вересень, 2016 р. - отримав звання «Народний артист Молдови».

24 серпня 2017 р. - отримав звання «Заслужений діяч мистецтв України».

2018 р. - головний балетмейстер Академічного театру «Київ Модерн-балет».

24 березня 2018 р. - лауреат 22 загальнонаціональної премії «Людина року-2017» у номінації «Митець року».

Нині хореограф є автором понад сорока одноактних та повнометражних вистав, поставлених на різних сценах, серед яких: Большой театр Росії, Російський камерний балет «Москва», Музичний театр ім. К.С. Станіславського і В.І. Немировича-Данченка, Національні опери: Молдови, Латвії, Білорусі, Чехії, Сербії та України.

Вистави Раду Поклітару були показані на Міжнародних музичних фестивалях та гастролях у Великобританії, Франції, Нідерландах, США, Японії, Китаї, Польщі, Естонії, Таїланді, Іспанії, Норвегії, Туреччині тощо.

Кожна з робіт балетмейстера - сміливий експеримент та відважний крок, що привертає несподіваним прочитанням всесвітньо відомих театральних сюжетів, оновленням і збагаченням форми й лексики сучасного танцю, завжди підлеглий музиці та глибоко розкриває складний внутрішній світ людини.

--

«Кармен. TV» - перша вистава театру «КИЇВ МОДЕРН-БАЛЕТ». Чому саме Кармен? В історії європейського театру не дуже багато міфологем, які, за популярністю, можна порівняти з цим сюжетом. Меріме, який написав новелу про севільську циганку, навіть не підозрював, що в XXI столітті - у всьому західному культурному світі - не залишиться жодної людини, яка б не чула про Кармен. Жорж Бізе, своєю безсмертною оперою, неймовірно романтизував її образ. Циганка Меріме - набагато простіша й прозаїчніша.

Крім брутальної новели Проспера Меріме, в основу нашої вистави лягла музика опери Жоржа Бізе. Однією з головних дійових осіб балету стала Мікаела, котра втратила статус нареченої Хозе, але стала рушійною силою сценічної дії. Її присутність на сцені пояснює літери «TV» у назві вистави, та її формат - балет на дві серії. Слова, вкладені мною в уста Мікаели - це єдине, що, на мою думку, було доречним помістити в буклет вистави: «Коли поруч нікого немає, любов переповнює мене, й змушує бачити, бажати, вбивати неіснуючих персонажів ніким не знятих фільмів. Мерехтіння екрану спілкується зі мною мовою пристрасті. Я самотня…? Ні!»

Раду Поклітару
заслужений діяч мистецтв України